Restart 4.0 České Budějovice
Restart České Budějovice, 2. cyklus, únor – duben 2024
Zasedací sál radnice, Křemže 35
Pokud není uvedeno jinak, tak čas 9,00 – 15,30, hlídání dětí u většiny aktivit zajištěno (v jiné budově), nutno dopředu nahlásit.
5. 2.
Informační schůzka (9:00 – 11:00)
19. 2.
Motivační program (9:00 – 13:00) + písemné testování pro vyhodnocení psychologem (13:30-15:30)
Mgr. Petra Kuhejdová Halířová
Obsah: motivační zážitkový program v kontextu klíčových aktivit a individuálního přínosu projektu zaměřený na posílení osobní kapacity jednotlivých zájemců/kyň o zapojení do projektu.
20. 2.
Orientace na trhu práce a vstup na trh práce (9:00 - 13:00) + písemné testování pro vyhodnocení psychologem (13:30-15:30) – náhradní termín (pro ty, kdo nebudou 19. 2.)
Mgr. Petra Kuhejdová Halířová
Obsah: informace o trhu práce v Jihočeském kraji, jak číst inzeráty zaměstnavatelů, jak je vhodné se zajímat o danou pozici, co je třeba zjistit a vědět před projevením zájmu o danou pozici, dále příprava životopisu, motivačního dopisu a pohovoru na zkoušku, sdílení zkušeností ve skupině apod.
26. 2.
Pracovně právní problematika (9:00-15:30) + Individuální poradenství (16:00-19:00)
Mgr. Petra Kuhejdová Halířová
Obsah: zákoník práce a další legislativní úpravy spojené s trhem práce a s podmínkami v pracovním procesu, podmínky a možnosti zaměstnávání včetně OSVČ, výhody a nevýhody jednotlivých forem práce, povinnosti a požadavky, které plynou z pracovně právního poměru, podmínky při nástupu do zaměstnání objasnění termínů: hrubá mzda, zkušební doba, formy a druhy pracovního poměru, sdílení zkušeností ve skupině apod.
Individuální poradenství – 1 hodina pro každého účastníka
Obsah: osobní rozhovor s psychologem, vypracování individuálního plánu pro osobní rozvoj pracovních kompetencí a odborných znalostí v rámci účasti v projektu.
27. 2.
Individuální poradenství (9:00 – 16:30), 1 hodina pro každého účastníka
Mgr. Petra Kuhejdová Halířová
Obsah: osobní rozhovor s psychologem, vypracování individuálního plánu pro osobní rozvoj pracovních kompetencí a odborných znalostí v rámci účasti v projektu.
18. 3.
Finanční gramotnost: Základy finanční gramotnosti,
Ing. Irena Gajdošová
Obsah: základy týkající se rodinného rozpočtu, podmínek pro půjčky, příjmy a výdaje domácnosti, rozpočty nákladů a příjmů pro podnikatele apod.
19. 3.
Základy podnikání
Ing. Irena Gajdošová
Obsah: legislativa, účetnictví, daně, podnikatelský záměr, byznys plán, rozpočet, praktické založení s.r.o. nebo OSVČ atd. – základní potřebné informace pro rozjezd podnikání
25. 3.
Měkké dovednosti: prezentační dovednosti
Mgr. Ingrid Jílková
Obsah: např. sebeprezentace, sebereflexe, kritické vnímání sebe sama, schopnost se adaptovat, flexibilita,…
8. 4.
Měkké dovednosti: Emoční inteligence, řešení konfliktů a práce se stresem
Mgr. Ingrid Jílková
Obsah: význam pocitů a potřeb v našem životě, co se v nás při stresu děje, příčiny konfliktů a nedorozumění, praktické tipy na zvládání stresu, prevence přetížení a vyčerpání
9. 4.
Komunikační dovednosti: Efektivní komunikace a řešení konfliktů a Time management
Mgr. Ingrid Jílková
Obsah: příčiny konfliktů a nedorozumění, nejčastější chyby v komunikaci, zásady efektivní komunikace, jak si porozumět, Time management, zásady plánování
15. 4.
Grafika pro negrafiky
Mgr. Petra Podzimková
Obsah: základní pravidla pro tvorbu propagačních materiálů v programu Canva, ukázka tvorby letáků – možnosti, vychytávky, tipy na možnosti zpracování – grafické programy, na koho se obrátit atp.
16. 4.
Marketing a využívání moderních IT nástrojů
Bc. Hana Šustrová
Obsah: nástroje marketingu a jak s nimi pracovat, jak je používat